NAV Beállítások
Szoftverünk legfrissebb verziójának letöltése mellett minden felhasználónak be kell állítania néhány szükséges adatot ahhoz, hogy a NAV felé történő adatszolgáltatás megfelelően működhessen.
Az adatok kitöltéséhez a NAV rendszerébe való regisztrációt az alábbiak szerint végezheti el:
1. Regisztráljon az Ügyfélkapu rendszerébe (amennyiben még nem rendelkezik vele, akkor a 1818-as telefonszámon kérhet segítséget)
2. Regisztráljon az Online Számla rendszerbe, melyhez útmutató itt érhető el.
3. Jelentkezzen be az online számla felületre: https://onlineszamla.nav.gov.hu
4. Válassza a BEJELENTKEZÉS KAÜ-vel lehetőséget:
5. Jelentkezzen be Ügyfélkapujával:
6. Hozzon létre technikai felhasználót, ehhez kattintson a Felhasználók menüpontra:
7. Kattintson az Új felhasználó létrehozására:
8. Válassza a TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ-t:
9. Adjon meg egy tetszőleges jelszót, kapcsolattartási nyelvet, illetve válassza ki a felhasználó jogosultságait (a jelszót jól jegyezze meg, mert később még szükség lesz rá!):
10. A technikai felhasználó létrehozása után kattintson a Kulcsgenerálás gombon:
11. A kapott felhasználónevet, XML aláírókulcsot és az XML cserekulcsot kérjük írja be az AXEL PRO Programba a lentebb található leírás szerint:
AZ AXEL PRO Programban az alábbiak szerint végezheti el a beállításokat:
1. Kattintson a Beállítások főmenü Cégadatok gombján a NAV adatszolgáltatás (régebbi verzióban NAV nyilvántartás) fülre.
2. A megjelenő ablakban töltse ki a technikai felhasználó létrehozásakor kapott kapott felhasználónevet, XML aláírókulcsot és az XML cserekulcsot, illetve a technikai felhasználó létrehozásakor megadott jelszót.
3. Ellenőrizze cégnevét, címét és adószámát. Amennyiben szükséges, módosítsa azokat.
A NAV felé beküldött számlák állapotát ellenőrizheti az Eddigi számlák menüponton belül az Exportálás gombra, majd a NAV online adatszolgáltatás lekérdezése lehetőségre kattintva.