Számla készítésekor nyomtató hiba?
A számlázó programmal készített, papír alapon kibocsátott számláknál előfordulhat nyomtató hiba különböző okok miatt.
A problémát okozhatja a lap begyűrődése, a papír kifogyása, a festékhiány vagy egy áramszünet (a nyomtatási sor törlődése).
Az APEH (NAV) állásfoglalása szerint nyomtató hiba esetén le kell sztornózni a ki nem nyomtatott számlát, majd ki kell állítani egy új számlát a megfelelő adattartalommal:
„...Amennyiben azonban a kiállított számlák fizikailag nem jöttek létre, mert pl. a számla fizikai előállítása nyomtatási hiba miatt meghiúsult (festékhiányos nyomtatás, vagy a nyomtató begyűrte az első példányt, stb.), és a számla a következő példánysorszámon (2. példány) sem állítható elő, úgy a sikertelen előállítású számla sztornírozása és helyette új sorszámon történő előállítása jelenti a megoldást. A sztornírozás után a számlát – eredeti teljesítési időponttal – ismételten elő kell állítani. Mivel az eredeti számla egyetlen példánya sem volt kinyomtatható, így az nem is kerülhetett kiküldésre a vevő részére. Ilyen esetekben, az elő nem állított számla sztornírozására vonatkozó sztornó számlát nem kell a vevő részére megküldeni, mivel a vevőnél értelemszerűen nincs olyan számla, amit sztornírozni kell. Ilyenkor a sztornó számla valamennyi példányát a számlakibocsátó köteles megőrizni. A felhasznált számlaszámot azonban akkor is sztornírozni kell, ha a számlát nem sikerült kinyomtatni. A sztornó számla valamennyi példányát ilyenkor a számlakibocsátó köteles megőrizni.”
Az NAV állásfoglalása az alábbi oldalon tekinthető meg:
http://www.apeh.hu/magyar_oldalak/nav/ado/afa080101_hatalyos/szamla_sorszamfolyt.html